انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی-دانشگاه محقق اردبیلی

در راستای فعالیت های علمی در زمینه جغرافیا و برنامه ریزی

انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی-دانشگاه محقق اردبیلی

در راستای فعالیت های علمی در زمینه جغرافیا و برنامه ریزی

انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی-دانشگاه محقق اردبیلی

وبلاگ حاضر مربوط به انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی دانشگاه محقق می باشد - انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی برای اولین بار در سال تحصیلی 95-1394 شروع به فعالیت نموده و عمده فعالیت آن در زمینه علمی مربوط به جغرافیا و برنامه ریزی، اطلاع رسانی و ... خواهد بود .امیدواریم در این راه همه دوستان ما را یاری کنند.
لینک کانال تلگرام انجمن: https://telegram.me/gplanninguma

همایش روز ملی جمعیت در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

چهارشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۲۹ ب.ظ

همایش روز ملی جمعیت با مشارکت اداره کل ثبت احوال استان، دانشگاه محقق اردبیلی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، امور فرهنگی و اجتماعی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

AWT IMAGE

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، پروفسور محمد نریمانی قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه رواج تک فرزندی، در شکل گیری شخصیت و آینده کودک تبعاتی ایجاد می کند، تصریح کرد: در خانواده های تک فرزندی، خواهر و برادری وجود ندارد که این مساله در اجتماعی شدن کودک مشکل ایجاد می کند.

وی افزود: در خانواده های تک فرزند، چون الگویی برای کودک وجود ندارد بنابراین کودک از افراد خارج از دایره خانواده الگوگیری می کند.

نریمانی با بیان اینکه سه سبک سخت گیری، سهل گیری و متقاعد کردن برای تربیت فرزندان در خانواده ها وجود دارد، ادامه داد: در خانواده های تک فرزندی بیشتر از سبک های سخت گیری و سهل گیری استفاده می شود و کمتر از سبک متقاعد کردن استفاده می کنند که همین امر سبب می شود فرزند در برابر آسیب های اجتماعی دچار مشکل شود.

قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی افزود: کودکانی که تک فرزند هستند، معمولا نگران از دست دادن پدر و مادر خود می باشند که سبب آسیب پذیرتر بودن کودکان می شود.

وی اضافه کرد: در خانواده های تک فرزندی، کودک از نظر روانشناختی رشد پیدا می کند اما رشد هوش هیجانی به سختی انجام می شود.

طاهر شریفی معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه جمعیت یک موضوع استراتژیک است، گفت: مساله جمعیت در همه جای دنیا به یک بحث جدی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه زمانی سیاست های کنترل جمعیت در کشور اتخاذ شده بود، تصریح کرد: سیاست های کنترل جمعیت با موفقیت انجام شد اما دلیل موفقیت تنها تبلیغات نبود بلکه تغییر سبک زندگی و گرایش به زندگی شهری هم در موفقیت این سیاست ها نقش داشتند.

شریفی با بیان اینکه هرم سنی جمعیت کشور از قیف وارونه به حالت استوانه تغییر یافته است، افزود: امروز با سیاست جدید تحت عنوان افزایش جمعیت مواجه هستیم که در حال اجرا است.

اسد حسن زاده مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل با بیان اینکه حدود هزار و 400 نوع آمار در حوزه جمعیت وجود دارد ، گفت: حدود 90 درصد این آمارها می تواند در اختیار پژوهشگران قرار بگیرد.

وی ادامه داد: با افزایش تعامل بین مراکز دانشگاهی می توان از آمارها برای تحلیل وضعیت بهره گرفت.

مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل با اشاره به افزایش ضریب اطمینان آمارهای ثبت احوال تصریح کرد: در جمعیت شناسی ایران دو دوره متفاوت وجود دارد که مرحله اول آن مربوط به قبل از سال 1335 است که سرشماری هنوز در کشور انجام نشده بود اما دوره دوم مربوط به زمان بعد از سال 1335 است که سرشماری در کشور آغاز شده است.

AWT IMAGE

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی