انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی-دانشگاه محقق اردبیلی

در راستای فعالیت های علمی در زمینه جغرافیا و برنامه ریزی

انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی-دانشگاه محقق اردبیلی

در راستای فعالیت های علمی در زمینه جغرافیا و برنامه ریزی

انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی-دانشگاه محقق اردبیلی

وبلاگ حاضر مربوط به انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی دانشگاه محقق می باشد - انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی برای اولین بار در سال تحصیلی 95-1394 شروع به فعالیت نموده و عمده فعالیت آن در زمینه علمی مربوط به جغرافیا و برنامه ریزی، اطلاع رسانی و ... خواهد بود .امیدواریم در این راه همه دوستان ما را یاری کنند.
لینک کانال تلگرام انجمن: https://telegram.me/gplanninguma

برگزاری کارگاه آموزشی نرم افزار LISREL

سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۳:۰۰ ب.ظ

**************************


کارگاه آموزشی نرم افزار LISREL  امروز در تاریخ سه شنبه 96/2/26 در ساعت 11 تا 13 به مدت دو ساعت در تالار استاد رضا سید حسینی به همت انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی و با حضور دانشجویان مشتاق برگزار گردید.

جناب واحد آقایی کارگاه آموزشی امروز را با تعریف مدل آغاز کردند. مدل: منعکس کننده‌ی روابط بین افراد می‌باشد.

در ادامه مدرس از معادلات ساختاری یا به طور اختصار SEM که از روش‌های جدید آماری و یکی از قوی‌ترین روش‌های تجزیه و تحلیل مؤلفه های چند متغیره ست صحبت کردند.

تیپ شناسی فرضیات تحقیق و انواع آن را ذکر وبا مثال توضیح دادند، که انواع آن شامل (توصیفی، مقایسه ای، رابطه ای، علی و معلولی)، و انواع رگرسیون (ساده، چندگانه، چند متغیره) توضیحاتی ارائه دادند.

در ادامه کاربرد تیپ شناسی متغیرها و مراحل مدل معادلات ساختاری "بیان مدل، بررسی حالت، تخمین مدل، بررسی شاخص‌های مناسب و مقادیر"را افزودند.

در پایان جلسه مفاهیم و مدل‌های فوق را در نرم افزار به صورت عملی تعریف کردند و مراحل ورود داده ها و انجام عملیات در لیزرل، تعریف متغیر در نرم افزار و طراحی مدل و نمودار مسیر را در نرم افزار فوق به دانشجویان آموزش دادند.

**************************

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی